Font de l'Estrany

Agost 2014

Anar fins a l’Estrany és senzill. Sortim del poble per l’avinguda de les Farigoles i seguim direcció Can Batllic. Al arribar als Camps de Masbou (a la foto) hem de prendre el camí de la dreta, que descendeix durant 800m. fins a Coll de Cirers. Ara sols queden 100m. de lleugera pujada i a la dreta trobarem l’accés a l’Estrany. Aquest camí forma part del Meridià Verd.

Agost 2013

Sembla que la Font de l’Estrany actualment és un biot situat al sud-est de la casa, d’on antigament treien aigua pel manteniment del mas.

L’Estrany és un mas enrunat que podem trobar en el camí que va de Can Batllic cap a Pont de Fàbregues (actualment aquest camí forma part del recorregut temàtic del Meridià Verd)

L'Estrany tenia dos construccions; l’edifici principal acollia el bestiar a la planta baixa, i als masovers al primer pis, que tenien accés propi des de la part posterior més propera al turó.

També disposava de pallissa amb dos pisos, que com podeu veure en aquesta foto es converva en mal estat.

Agost 2014

L’interior de la pallissa de Mas l’Estrany encara està en relatiu bon estat, on podem apreciar la menjadora dels animals, tot i que el terrasolat del pis superior està molt debilitat i el sostre mig enrunat.

Setembre 2014

Els dos edificis que composen el que resta de mas l’Estrany estan orientats cap a sud, amb vistes esplèndides al Matagalls i a les Tres Maries.