Font d'En Vila

Coordenades aproximades de la font:  41°48'16"N -2°23'00"E

Novembre 2010

El Sot de la Font d’en Vila, i allà a dalt, el Collet de l’Home Mort (1639m), venint des del collet de Llops.

A la font s'hi pot anar des del Collet de Llops o des de Coll Pregon.

Juliol 2011

Des de Coll Pregon tenim dues possibilitats per arribar:

1-enfilem carena amunt fins al Collet de l'Home Mort i, des d’allà cap al fons fins on comencen els primers arbres on s'hi amaga la font d'en Vila.

2-caminem direcció sud cap al sender de Sant Bernat, passant per la font de Coll Pregon i rodejant el Turó de la Bandera i Puigsacreu (aquesta segona opció sense tenir que fer grans pujades ni baixades).

Juliol 2011

Font bastida al 1961 pels amics de l’Aplec de Matagalls, situada just al límit nord del terme municipal de Viladrau, ja al poble del Montseny.

A la dreta de la font hi ha un mosaic de 6 rajoles ceràmiques molt desgastat, on es pot començar a llegir: “Tot és camí....” i s’intueixen les mans de dos balladors de sardanes. Aquestes dues estrofes són de Joan Maragall (poeta i pensador a qui és dedicada la font) i formen part del poema "L'Empordà" i diuen:

Tot és camí, tot és drecera

si ens dem la mà !

Agost 2012

Alguna ànima caritativa ha posat un rètol a la Font d’EN VILA, identificant la font, especificant a qui està dedicada i l’any de la seva construcció. Avui hi hem arribat baixant des del Collet de l’Home Mort, i hem tornat pel camí de Sant Bernat.

Desembre 2016

Continuem recollint mostres d’aigua de les fonts del Montseny nord per fer la seva anàlisi mineralògica. Aquest matí hem recollit aigua de les fonts Freda, de la Rosa, i de l’amagada font d’En Vila.