Font del Vern

Coordenades aproximades de la font: 41º50’08”N - 2º24’39”E

Setembre 2010

A 95 minuts a peu de la Plaça Major, al vessant nord de puig Sa Sucre. A un torrentera que porta cap al torrent de Vilarmau i d’aquí a la riera d’Arbúcies. Podem deixar el cotxe a Borderiol, agafar el camí que porta cap Arbúcies (passant per Liors) i, tot just iniciat, prendre la pista que surt a l’esquerra i puja fins a la Tremoleda (1161m.) des d’on tenim una bonica vista del Matagalls i del coll de Borderiol.

Si continuem per la pista arribarem a travessar un torrent on hi ha una bassa de 10 m. de llarg amb la Font del Vern allà mateix. L’aigua raja de la soca d’un vern, i es canalitzada amb un broc de ferro encastat a una pedra. Des del camí de la font podem continuar l’excursió cap a l’esquerra fins el Pujolar, o cap a la dreta fins Vilarmau.

El vern (Alnus glutinosa) és un arbre caducifoli del gènere Alnus originari de quasi tota Europa. Altres noms populars pel quals se'l coneix són arbre negre, lladern, morera borda i mosquiter.

Setembre 2012

A la bassa de davant de la Font del Vern li convé una bona neteja i manteniment, abans que sigui massa tard.

Juny 2015

Dirant molts anys per beure de la Font del Vern cal tenir molta paciència, l’aigua brota per tot però pel broc de la font sols degoteja lentament. Tot l’entorn de la de font està en mal estat, deixat, amb arbres caiguts i aiguamolls.

Tan costaria mantenir una mica aquest espai? Esperem que el nou consistori s’encordi de la Font del Vern i pugui tornar a ser un bell punt de les nostres excursions.

Agost 2016

Tot i que moltes vegades hem trobat la font amb poca aigua, l'estiu 2016 hem pogut veure rajar de forma abundant el broc, després que algun dels Amics de les Fonts de Viladrau arrangés una mica el galet. De tota manera seria necessari una millora de tot l’entorn i inclús la reconstrucció i neteja de la bassa de davant de la font.